Messy church logo.

Messy Church

Messy Church on iloinen, luova kirkkohetki, jossa tullaan yhteen syömään, iloitsemaan ja tutkimaan Raamatun kertomuksia toiminnallisesti.

Messy Church on koko suvun jumalanpalvelus, joka koostuu toimintapisteistä, kertomushetkestä ja ruokailusta. Toimintapisteillä tutustutaan Raamatuun kertomuksiin piirtäen, näytellen, leipoen, askarrellen, pelaten - ja miten milloinkin. Kertomushetkessä laulamme ja kuulemme Raamatun kertomuksen. Lopussa vielä syömme koko porukalla yhdessä.

Messy Church nousee lasten tavasta kohdata Pyhä kokonaisvaltaisesti ja itse tehden, mutta tapahtuma ei ole tarkoitettu vain lapsiperheille. Ytimessä on yhdessäolo ja hauskanpito eri sukupolvien kesken Raamatun ikiaikaisen sanoman äärellä. Koko Jumalan perheväki on yhdessä koolla oppiakseen lisää Taivaallisesta Isästä!

Messy Church Laihialla on osa kansainvälistä Messy Church -toimintaa. Messy Church® on brittiläisen Bible Reading Fellowshipin luoma ja rekisteröimä kirkkohetki, jonka puitteissa ihmiset ympäri maailmaa kokoontuvat iloiseen yhdessäoloon Jumalaan tutustuen.

Lisätietoja osoitteissa:

Bible Reading Fellowship -kotisivut.

Messy Churchin kansainväliset kotisivut.

Messy Churchin arvot:

Kristus-keskeisyys – Yhdessäolomme tarkoituksena on kohdata kolmiyhteinen Jumala.
Kaikenikäiset yhdessä – Messy Churchissa jokainen osa on tarkoitettu kaikenikäisille.
Luovuus – Raamatunkertomuksiin tutustutaan kouriintuntuvasti, sillä Jumala on luova Luojamme.
Vieraanvaraisuus – kuten Jumala rakastaa ja kutsuu jokaista ihmistä, on Messy Church avoin jokaiselle. Syömme myös jokaisella kerralla yhdessä.
Juhla – Jumala on myös ilon Jumala, yhdessä viettämämme aika voi olla kuin juhla.

Mukaan Messy-tiimiin?

Messy Churchin tekemiseen tarvitaan niin suunnittelijoita, ideoijia kuin käytännön tekijöitä, olisitko sinä yksi meistä? Tule Messy-tiimiin mukaan, voit osallistua niin usein kuin omaan aikatauluusi sopii. Messy-tiimi tarjoaa mahdollisuuden kohdata eri-ikäisiä seurakuntalaisia, yhdessäoloa ja luovaa ideointia. Tiimi on avoin kaikenikäisille, voit tulla yksin, perheesi tai vaikka lapsenlapsen tai kummilapsen kanssa – tilaa ja paikka on jokaiselle.

Millaiseen Messy Churchiin sinä haluaisit tulla? Tule ja tee se meidän kanssa!
Ota yhteyttä Johannaan tai Minnaan, tai tule suunnittelukerralle.

Seurakuntapastori (vt. kappalainen 30.11.2024 saakka)
Laihiantie 29
66400 Laihia

Lapset ja nuoret, rippikoulu.

Kolmen kuvan kollaasi. Lapsi hyppää keppihevosella, kädet askartelevat ristiä ja rakennetaan legoilla.