Meijeri

Vanha Osuusmeijeri

Meijeri

Laihiantie 29, 66400 Laihia

Vuonna 1907 rakennettu meijerikiinteistö hankittiin vuonna 1988 ja peruskorjattiin 90-luvun alussa seurakunnan yleiseen käyttöön ja erityisesti nuoriso- ja poikatyön toimintatarpeisiin. Ajan kuluessa tilojen käyttö on muuttunut, ja tällä hetkellä rakennuksen tilat ovat pääsääntöisesti ulkopuolisille toimijoille vuokrattuina. Seurakunnan partiotilat sijaitsevat rakennuksen toisessa kerroksessa.

Seurakunta on pyrkinyt ajan kuluessa saattamaan toimintoja tiiviisti samojen kattojen alle esteettömiin tiloihin, ja työntekijöiden työhuoneet Meijeriltä ovatkin tätä nykyä uudella seurakuntatalolla.

Uuden seurakuntatalon valmistumiseen asti meijerin yläkerrassa olivat varsinaiset nuorisotilat ja nuorisotyön toimisto. Meijerin sali seurakunnan käytössä palveli hyvin erilaisia kokoontumisia ja  toimi hyvin mm. musiikkitilana. Salin lisäksi alimmassa kerroksessa sijaitsivat diakoniatyön toimistotilat. Rakennuksessa on kolme asuntoa, joista yksi on aiemmin ollut varattu seurakunnan tilapäistyöntekijöille.