Auta nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta Suomessa ja maailmalla

Yhteisvastuukeräys on evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys ja välittämisen kansanliike, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja maailman humanitaarisilla katastrofialueilla. Keräyksen toteuttavat kaikki Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat.  Keräyksen avaa pääministeri Petteri Orpo.

Vuoden 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Keräys alkaa sunnuntaina 4.2.2024.

Tuotosta 40 prosenttia jää Suomessa nuorten hyväksi tehtävään työhön. Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja seurakuntien kautta yksinäisten nuorten auttamiseksi. Maailman katastrofialueiden ihmisten auttamiseen suunnataan 60 prosenttia tuotosta. Apu menee perille Kirkon Ulkomaanavun työn kautta.

Oman seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen voit lahjoittaa monin tavoin

Lipaskeräysten ohella voit antaa lahjasi Laihian seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen MobilePayllä numeroon 27055 tai
tekemällä lahjoituksen nettilahjoitussivulle osoitteessa yhteisvastuu.fi/laihia

Pankin kautta lahjoitettaessa Yhteisvastuun tilit ovat:
Aktia FI82 4055 0010 4148 41,
Nordea FI16 2089 1800 0067 75
OP FI14 5000 0120 2362 28.

Jos lahjoitat pankin kautta, lisää lahjoitukseesi seurakunnan viitenumero 307305

Kiitos lahjoituksestasi!

Tule mukaan!

Yhteisvastuukeräyksen vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua diakoniatyöntekijöille. Vapaaehtoisille on erilaisia tehtäviä lipaskerääjänä, keittiöllä tai tapahtumissa. Keräyksen hyväksi järjestetään esimerkiksi laskiaisen tienoilla koko perheelle suunnattu laskiaistapahtuma. Vapaaehtoisille on vuosittain infotilaisuus keräyksen kohteista tammi-helmikuulla.

Voit tilata sähköpostiisi kuulumisia yhteisvastuukeräyksestä. Uutiskirje ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Tilaa uutiskirje osoitteesta: yhteisvastuu.fi

Pinkillä pohjalla teksti Tehdään yhdessä toisille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän. Yhteisvatuu