Jumalanpalvelus Laihian Kirkossa

Jumalanpalvelus

Laihian kirkossa vietetään jumalanpalvelusta tai messua joka sunnuntai kello 10. Seurakunta kokoontuu Jumalan kasvojen eteen ja pyytää Häneltä voimaa arkisen elämän keskelle. Jumalanpalveluksessa sinä saat hiljentyä ja rauhoittua. Tuntea pyhän läsnäolon kirkossa. Herra Jumala Kaikkivaltias on luvannut olla siellä missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimeensä. Hän on meidän kanssamme joka päivä. Erityisesti hän on meidän kanssamme kirkossa kun me kiitämme ja ylistämme häntä.

Ehtoollisella me saamme nauttia myös Jeesuksen Kristuksen ruumiin ja veren pelastukseksemme. Jeesus Kristus kärsi ja kuoli meidän puolestamme, jotta me voisimme saada syntimme anteeksi. Tähän syntien anteeksiantoon me saamme turvata ja pyytää, että Jumala Jeesuksen Kristuksen tähden lukee meillekin kaikki syntimme anteeksi. Syntimme anteeksi saaneina me saamme lähteä uuteen viikkoon kevyemmin mielin.

Jumalanpalvelusten jälkeen pystykahvit kirkossa. Erityispyhistä kerrotaan erikseen.

Jumalanpalvelusryhmät:

Seurakunnassa toimii myös jumalanpalvelusryhmiä, jotka suunnittelevat ja avustavat jumalanpalveluksen toteuttamisessa. Heidän tehtävänään on olla vastassa ovella, lukea tekstejä, kerätä kolehtia ja palvella seurakuntalaisia tarjoamalla kirkkokahvit keskiristillä. Jokainen ryhmä toteuttaa pastorin johdolla omia ideoitaan ja me saamme nauttia yhdessä tekemisestä, joka rikastuttaa jumalanpalveluksiamme.

Rippikoululaiset palvelevat myös kevään aikana jumalanpalvelusryhminä. Palvelustehtävä on osa heidän rippikouluaan.

Lapsia Laihian kirkon leikkipaikalla jumalanpalveluksen ajan.
Laihian kirkon leikkipaikka.

Kirkkoherra