Lähetys on iloinen tehtävä

Lähetystyön perustana on Jeesuksen antama lähetyskäsky. Sen lisäksi lähetystyön tekeminen perustuu luomisen teologiaan: meidät kaikki on luotu Jumalan kuviksi. Jokaisella on oikeus kuulla hyvää sanomaa Taivaallisen Isän rakkaudesta luotujaan kohtaan.

Jeesus sanoo: ”Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.” (Joh. 20:21). Tämä sana koskee koko kirkkoa, jokaista sen seurakuntaa ja jokaista kristittyä. Lähetyksessä jokaisella on oma paikkansa. Sanoilla ja teoilla me välitämme yhteisen todistuksen Jumalan rakkaudesta. Kirkko ei vain osallistu lähetykseen, vaan on olemassa sitä varten. Kirkko on siis lähetetty kirkko.

Laihian seurakunta tekee lähetystyötä tukemalla nimikkolähettejään ja nimikkokohteitaan eri puolilla maailmaa usean lähetysjärjestön kautta. Lähetyksen kirkkopyhiä vietetään muutamaan otteeseen kirkossa. Siellä voit sytyttää kynttilän lähetyskynttelikköön ja voit rukoilla lähetystyön puolesta.

Tukemamme lähetystyö on hyvin monimuotoista ja arkista sovinnon työtä. Siinä toteutuu lähettämisen, lähtemisen ja opettamisen lisäksi jakamisen ja tasa-arvoisuuden periaate.

Kappalainen
Seurakuntatyön erityispalvelut
Laihiantie 29
66400 Laihia