Nuottikansio.

Musiikkityö

Musiikki

Kirkkomusiikki on "soivaa sanaa" ja siten läsnä oleellisena osana jumalanpalveluksissa, muissa kirkollisissa toimituksissa ja seurakunnan tilaisuuksissa.

Musiikkityö on yksi seurakunnan työaloista, joka toimii yhteistyössä seurakunnan muiden työalojen kanssa. Musiikkityö vastaa jumalanpalvelusten ja toimitusten musiikin lisäksi mm. musiikkikasvatuksesta, konserttien järjestämisestä ja kuorotyöstä. Musiikkityö sisältää kuorolaulua, musiikkiesityksiä jumalanpalveluksissa sekä konsertteja, jotka tuovat seurakunnan yhteen musiikin kautta.

Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä taivaan mahtavissa holveissa!
Ylistäkää häntä, hänen väkeviä tekojaan, ylistäkää häntä, hän on suuri!
Ylistäkää häntä raikuvin torvin, ylistäkää häntä harppua ja lyyraa soittaen!
Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen!
Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein!
Kaikki te, joissa on elämän henkäys, ylistäkää Herraa!

Psalmi 150.

Kanttori